یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با تجلیل از خادمان برگزیده فرهنگ رضوی ازجمله مجید مجیدی، غلامرضا صنعتگر و جواد نعیمی در بخش ملی و تقدیر از ۸خادم برگزیده از انگلستان، اندونزی، لبنان، پاکستان، آذربایجان، سنگال، بلژیک و عراق به‌کار خود پایان داد.

تقدیر از مجیدی در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش همشهري، آيين اختتاميه اين جشنواره با حضور جمعي از علما و فضلا و مهمانان 30كشور جهان شامگاه شنبه در سالن صباي صدا و سيماي مركز خراسان رضوي برگزار و وزير ارشاد از سخنرانان مراسم بود. علي جنتي با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017به‌عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام، از تشكيل مجمع جهاني خادمان رضوي خبر داد و با اشاره به اينكه جشنواره امام رضا(ع)‌ چكيده و عصاره معارف رضوي است، افزود: «اين جشنواره بزرگ‌ترين مسابقه و رقابت فرهنگي هنري در جهان است كه تأثير و نفوذ آن در 77كشور و 2400نقطه جهان ديده مي‌شود.»

وي با اشاره به اينكه وزارت ارشاد در كنار جشنواره‌هاي تخصصي فيلم، تئاتر و موسيقي اهتمام جدي براي برگزاري جشنواره امام رضا(ع) دارد، گفت: «چهاردهمين دوره جشنواره با محور توليد شعر و فيلم در حالي به‌كار خود پايان مي‌دهد كه امسال در بخش فيلم رضوي بيش از 600اثر و در بخش شعر رضوي 10هزار قطعه شعر به رقابت پرداختند. جشنواره امام رضا(ع) كاملا مردمي برگزار مي‌شود و مثال بارز آن استقبال مردم در شهرستان‌هاست.»

  • 10 ايراني عاشق امام

بخشي از مراسم به تجليل برگزيدگان و چهره‌هاي خادم فرهنگ رضوي اختصاص داشت. در اين بخش از عليرضا اعرافي رئيس جامعه المصطفي العالميه و رئيس حوزه‌هاي علميه كشور، جواد محدثي پژوهشگر و محقق، حميدرضا شهرياري مدير مؤسسه تحقيقات رايانه‌اي علوم اسلامي نور، مجيد مجيدي فيلمنامه‌نويس و كارگردان، سيدضيا هاشمي معاون فرهنگي وزير علوم، جواد نعيمي نويسنده كودك و نوجوان، سيدجلال درخشه محقق و مدرس دانشگاه، مصطفي بهارلويي‌ دبير انجمن اسلامي اصناف و بازاريان، مرحوم بزرگ عالم‌زاده نويسنده، محقق و پژوهشگر و غلامرضا صنعتگر خواننده تجليل شد.

  • 8چهره از 3قاره

همچنين در بخش بين‌المللي 8چهره از 3قاره اروپا، آسيا و آفريقا كه به فرهنگ رضوي خدمت كرده‌اند، مورد تقدير قرار گرفتند. اصغر علي مولادينا از انگلستان، مفتاح فوزي رحمت از اندونزي، ليلا سوراني از لبنان، شيخ محمد امين از پاكستان، نورالدين دارآفرين از جمهوري آذربايجان و محمد ماني از سنگال، سيدحميد حسيني از عراق و مصطفي بوعزيز از بلژيك تقديرشدگان خارجي چهاردهمين جشنواره امام‌رضا(ع) بودند.

 

  • شور اهل تقوا در دهه كرامت

سيدجواد جعفري، دبير جشنواره و مديرعامل بنياد امام رضا(ع) هم در مراسم اختتاميه جشنواره با اشاره به ذكر نشانه‌هاي اهل تقوا در آيه 32سوره مباركه حج، افزود: «يكي از اين نشانه‌ها براي اهل تقوا تعظيم و بزرگداشت شعائر الهي است و برپايي جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) از مصاديق تام و تمام عمل به اين آيه شريفه و شور و نشاط تسكين‌ناپذير مردم در بزرگداشت دهه كرامت است.»

  • حاضران در اختتاميه جشنواره

جمعي از مديران وزارت ارشاد، استاندار خراسان رضوي، قائم‌مقام توليت آستان قدس رضوي و گروهي از علماي حوزه علميه ازجمله حاضران در مراسم اختتاميه جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) بودند. در ابتداي مراسم، سعيد طوسي، قاري بين‌المللي ايران آياتي چند از كلام‌الله مجيدرا قرائت كرد و گروه تواشيح كر رضوي با اجراي برنامه‌اي ويژه به مدح و ثناي امام هشتم(ع) پرداخت. قرائت پيام حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهوري از ديگر بخش‌هاي مراسم اختتاميه بود.

کد خبر 343188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha